Villkor & information
Företaget
Carusell Keramik och Carusell Förlag är bifirmor till Carusell AB, org nr: 556825-4592, med säte i Lund.
Carusell AB har varit verksamt sedan 2010 och är registrerat för F-skatt, mervärdesskatt och arbetsgivaravgifter.
Mina produkter
Jag säljer glasyrböcker, kurser, konsultationer och keramik.
Mina keramikföremål tillverkas i huvudsak av stengodslera eller porslin. All tillverkning sker för hand av mig och varje föremål blir därför unikt. Det kan finnas skillnader i storlek, form, glasyrens utseende osv. Den storlek som anges vid respektive objekt är därför ungefärlig inom rimliga avvikelser.
De keramikobjekt som säljs är inte alltid exakt de som finns på bilden, när det gäller föremål som tillverkas i serier. Unika objekt som säljs är dock alltid de som avbildats i webshopen och anges vid resp objekt i sådant fall.
Färgåtergivningen på bilderna kan också avvika något från verkligheten även om jag eftersträvar att bilderna ska vara så rättvisande som möjligt.
Priser
Alla priser anges inklusive moms. All försäljning till privatkund sker inklusive moms oavsett mottagarland.
Vid försäljning till företag i annat EU/EES-land tillämpas de regler som gäller om redovisning av omvänd moms.
Vid försäljning till företag i länder utanför EU/EES tillämpas sedvanliga exportregler.
Betalning
Betalning kan ske via bankgiro eller Swish. All betalning sker i förskott vid ordertillfället. Kvitto på gjord betalning skickas tillsammans med varorna. Vid kurser och konsultationer skickas kvitto/kontantfaktura via e-post.
Frakt
All frakt sker med det fraktbolag som jag finner säkrast vid respektive tidpunkt, både vad gäller leveranssäkerhet och säkerhet för att godset kommer fram oskadat. Jag använder paketleveranser med spårbarhet.
Utleverans sker så snart möjligt efter att ordern har lagts och artiklarna betalats, vanligtvis inom ca 3 dagar. Därefter tar transportören vid.
Frakt till annan än köparen kan ordnas. Skicka i så fall ett mail via kontaktformuläret med uppgifter om vart godset ska skickas, senast i samband med att ordern betalas.
Allt gods emballeras väl (i dubbla lager emballage för keramik) för att tåla transportörernas hantering.
Utländska kunder svarar för ev tillkommande kostnader för tull, moms och andra avgifter.
Ångerrätt och reklamation
Svensk Konsumentköplag (vid privatkunder) och Köplag (vid företagskunder) är givetvis tillämplig., liksom Lag om Distansavtal.
För kurser gäller de regler om avbokning mm som anges på kurssidan på denna webplats om inget särskilt överenskommits i samband med beställningen.
Om du ångrar ett köp - kontakta mig genast.
Om något skadas i transporten ber jag dig att omgående dokumentera skadorna och kontakta mig. Ett skadat paket ska också anmälas direkt till transportören/paketutlämningsstället i samband med paketmottagning. Därefter återbetalas skadade varor enligt överenskommelse.
Returfrakt vid utnyttjande av ångerrätt betalas av kunden och varornas pris återbetalas så snart de kommit oskadade i retur.
Utöver det är jag mycket mån om att mina kunder ska vara nöjda så därför ber jag er att kontakta mig om det är något ni inte är nöjda med.
Carusell Keramik och Carusell Förlag är bifirmor till Carusell AB, org nr: 556825-4592, med säte i Lund.
Carusell AB har varit verksamt sedan 2010 och är registrerat för F-skatt, mervärdesskatt och arbetsgivaravgifter.
Mina produkter
Jag säljer glasyrböcker, kurser, konsultationer och keramik.
Mina keramikföremål tillverkas i huvudsak av stengodslera eller porslin. All tillverkning sker för hand av mig och varje föremål blir därför unikt. Det kan finnas skillnader i storlek, form, glasyrens utseende osv. Den storlek som anges vid respektive objekt är därför ungefärlig inom rimliga avvikelser.
De keramikobjekt som säljs är inte alltid exakt de som finns på bilden, när det gäller föremål som tillverkas i serier. Unika objekt som säljs är dock alltid de som avbildats i webshopen och anges vid resp objekt i sådant fall.
Färgåtergivningen på bilderna kan också avvika något från verkligheten även om jag eftersträvar att bilderna ska vara så rättvisande som möjligt.
Priser
Alla priser anges inklusive moms. All försäljning till privatkund sker inklusive moms oavsett mottagarland.
Vid försäljning till företag i annat EU/EES-land tillämpas de regler som gäller om redovisning av omvänd moms.
Vid försäljning till företag i länder utanför EU/EES tillämpas sedvanliga exportregler.
Betalning
Betalning kan ske via bankgiro eller Swish. All betalning sker i förskott vid ordertillfället. Kvitto på gjord betalning skickas tillsammans med varorna. Vid kurser och konsultationer skickas kvitto/kontantfaktura via e-post.
Frakt
All frakt sker med det fraktbolag som jag finner säkrast vid respektive tidpunkt, både vad gäller leveranssäkerhet och säkerhet för att godset kommer fram oskadat. Jag använder paketleveranser med spårbarhet.
Utleverans sker så snart möjligt efter att ordern har lagts och artiklarna betalats, vanligtvis inom ca 3 dagar. Därefter tar transportören vid.
Frakt till annan än köparen kan ordnas. Skicka i så fall ett mail via kontaktformuläret med uppgifter om vart godset ska skickas, senast i samband med att ordern betalas.
Allt gods emballeras väl (i dubbla lager emballage för keramik) för att tåla transportörernas hantering.
Utländska kunder svarar för ev tillkommande kostnader för tull, moms och andra avgifter.
Ångerrätt och reklamation
Svensk Konsumentköplag (vid privatkunder) och Köplag (vid företagskunder) är givetvis tillämplig., liksom Lag om Distansavtal.
För kurser gäller de regler om avbokning mm som anges på kurssidan på denna webplats om inget särskilt överenskommits i samband med beställningen.
Om du ångrar ett köp - kontakta mig genast.
Om något skadas i transporten ber jag dig att omgående dokumentera skadorna och kontakta mig. Ett skadat paket ska också anmälas direkt till transportören/paketutlämningsstället i samband med paketmottagning. Därefter återbetalas skadade varor enligt överenskommelse.
Returfrakt vid utnyttjande av ångerrätt betalas av kunden och varornas pris återbetalas så snart de kommit oskadade i retur.
Utöver det är jag mycket mån om att mina kunder ska vara nöjda så därför ber jag er att kontakta mig om det är något ni inte är nöjda med.